SpamSieve, bästa spamfiltret till Apple Mail. No snack about it.

Jag får en rätt stor drös med spam via mail varje dag. Jag har laborerat med Apple Mails junkfilterinställningar men inte fått till det bra. Har även testat andra plugins, men får ändå oacceptabelt många spam i min inkorg. Men nu har jag hittat och testat ett spamfilter som gör vad den ska, SpamSieve. Den ersätter alla inbyggda spamfunktioner med en egen programvara och egna algoritmer, blocklistor och whitelists. Resultatet är bra.

När man installerar SpamSieve så bör man har sparat några hundra spammail som man låter SpamSieve träna in sig på. Samma sak med några hundra riktiga mail. Han fattar vinken och är i ständigt träningsläge och lär sig med tiden mer och mer hur jag vill ha det.

Dessutom graderar han spammailen med olika färgsignaler så att man snabbt hittar de han är mest osäker på. Har något riktigt mail halkat igenom så talar man bara om att det är ett ”good mail” och vice versa. Programmet kostar 30 dollar och är värt varenda krona. På köpet har det en alldeles vidrig ikon. Men det kan jag leva med (eller byta ut för den delen).

Länk till SpamSieve.

.

.

 

