Öppet brev från Victor Muller

Vi har råkat få händerna på ett mail som Victor Muller tänker skicka till alla anställda och leverantörer med anledning av dagens skriverier om hans oskäliga lön. Vi har inte fått det verifierat från Victor Muller själv men väljer att ändå publicera det.

”Kära SAAB-elskare.

Alla ni som gjort SAAB till vad det är idag…eh. Som idag ger SAAB allt ditt stöd i kampen för att få leve vidare. Ni vet alla att jag brinner för SAAB av hela mitt hjerta, jag vet att alla anställda, underleverantörer och hela Trooul.. Troulhetten, brinner for SAAB. Tillsammans ska vi vinna denna kamp.

Jag vill tacka alla anstellda som så generoust avstått från löner, alla underleverantörer som slutat kräva betalt och alla som generöst givit en slant för att södja vår sak.

Ja är så tacksam. Jag har fått klivit upp på scenen, jag, en liten suspekt hollendere har fått stå i werldens centrum, rest jorden runt och träffat de most powerful mennisker i Russland, USA och China och fått fluga som en skuttspule och blivit intervjuad av alla. Vilken häftig resa för mitt lilla ego.

Det tar på krafterna ska ni veita och jag har gett mig själv en liten beloning för den otroliga insatsen jag gjort för att redda SAAB. Det är inget merkvärdigt, bara i level med min kulleega, Volvos VD tar ut. Sådär en 18 miljoner kronor bara. No more.

Så jag vill tacka alla för gott arbete under oret och vi chemper videre för vårt SAAB. Som ni vet har det inte kummit nogre penger en men jag lovar att de kanske kummer en dag. Det finns so many options.

PS: Jag vill ferresten passe på att berette att man förbereder en Hollywood-film om det vi åstadkommer här i SAAB just nu. Filmen ska hete “Trollet i Trollhättan” med Michael Douglas i huvedrollen. Funny?

Helsninger Victor Muller”

 

.

► SvD ► SVT

