Jag är urkass

Jag vill härmed meddela att jag är urkass på Rumble. Jag har aldrig vunnit en enda omgång och jag ska snart berätta varför. Mina vänner som jag spelar mot får massor med självförtroende. Tro inte att jag förlorar mitt dock. Jag behöver inte längre vara bäst på precis allt. Jag tycker det är rätt kul ändå.

Du visste inte vad Rumble är? Ok, det är en app i Apple App Store för iPhone (och finns säkert till andra mobiler också). Den kostar inget (mer än om du vill betala för att slippa annonserna i den). Rumble går ut på att du utmanar en motspelare som också har spelet installerat på tre ronder. På två minuter ska du hitta så många ord som möjligt på spelplanen. Du kan kombinera bokstäverna till ord genom att dra fingret i sidled och diagonalt. En del bokstäver ger dubbel poäng och några till och med tredubbel. När du är klar är det motspelarens tur att spela på samma uppsättning bokstäver. Den som får mest poäng vinner. Jag har aldrig vunnit.

Mitt problem är att jag inte är tillräckligt snabb. Jag har i flera år spelat solospelet Wurdle (till höger på bilden). Det är på engelska och hälften av alla ord jag hittar i Rumble blir på engelska. Dessutom är jag van att ha fem minuter på mig. Så jag faller på mitt eget talesätt: Träning ger färdighet. Come on, jag jobbar vidare Rumbleutmanare.